Yellow Star

Σελίδες

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Do It Yourself: φτιάχνουμε βραχιολάκι του Μάρτη για τα παιδιά κι όχι μόνο!


Φτιάχνουμε παιδικό βραχιόλι «Μάρτη» από λευκή και κόκκινη κλωστή με μία ιδιαίτερη και μοντέρνα πλέξη, συγκεκριμένα σύμφωνα με την τεχνική kumihimo. Kumi σημαίνει πλεξούδα και Himo κορδόνι ή καλώδιο, έτσι Kukihimo σημαίνει πλεκτά κορδόνια/καλώδια.Το παραδοσιακό αυτό βραχιολάκι, που λέγεται «Μάρτης» ή «μαρτάκι», είναι ιδανικό για όλα τα παιδιά για να υποδεχθούν την άνοιξη και να προστατευθούν από τον ήλιο με τον πιο γλυκό και όμορφο τρόπο.

MarchBracelet_icon2
Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι κλωστές κόκκινου και άσπρου χρώματος καθώς και ένα Kumihimo δίσκο, τον οποίο θα φτιάξουμε μόνη μας από ένα σκληρό χαρτόνι:
MarchBracelet_icon1

Με την τεχνική αυτή που θα μάθουμε σήμερα μπορούμε να φτιάχνουμε βριαχιολάκια για κάθε εποχή με κλωστές αγαπημένων μας χρωμάτων, περνώντας έτσι δημιουργικές ώρες.

Υλικά: Kumihimo δίσκο μπορούμε να βρούμε σε επιλεγμένα μαγαζιά, ωστόσο και ο δικός μας δίσκος που θα φτιάξουμε σε λίγο είναι αρκετά εντυπωσιακός και πολύ-πολύ βοηθητικός. Συγκεκριμένα θα χρειαστούμε: • Ένα κομμάτι μεσαίου πάχους χαρτόνι για να κόψουμε το δίσκο Kumihimo με διάμετρο περίπου τη διάμετρο ενός ποτηριού του νερού, επομένως θα χρειαστούμε κι ένα ποτήρι του νερού. Σε περίπτωση που δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ποτήρι, μπορείτε με την βοήθεια ενός διαβήτη να χαράξετε έναν κύκλο με διάμετρο περίπου 10 εκατοστά. • Ένα μολύβι, ένα ψαλίδι και ένα χάρακα, και • 7 κομμάτια μαλλιού/νήμα για πλέξιμο ή κλωστής για κέντημα περίπου 40-45 εκ. (ανάλογα και το χέρι)

Εκτέλεση: Παίρνουμε το χαρτόνι και με το ποτήρι του νερού σχεδιάζουμε έναν κύκλο πάνω του. Με το ψαλίδι μας κόβουμε προσεκτικά τον κύκλο. Στη συνέχεα με το μολύβι και τη βοήθεια του χάρακα μας, διαιρούμε τον κύκλο αρχικά σε δύο μέρη (δύο ημικύκλια, βλέπε λεπτομέρεια/βήμα 1 της πιο κάτω εικόνας), ακολούθως σε 4 τεταρτημόρια (λεπτομέρεια/βήμα 2) και τέλος σε οχτώ ίσα τμήματα (λεπτομέρεια/βήμα 3 και 4):

MarchBracelet_icon4
Βήμα 5ο, Με το ψαλίδι μας ψαλιδίζουμε τις άκρες των 8 τμημάτων που μόλις δημιουργήσαμε. Βήμα 6ο, Ακολούθως με το ψαλίδι στρογγυλεύουμε τα 8 τμήματα του κύκλου ώστε να δημιουργήσουμε μία μαργαρίτα, το σχήμα της οποίας θα μας διευκολύνει να μην μπερδεύονται οι κλωστές μας και να πλέκονται εύκολα. Βήμα 7ο και 8ο, Κάνουμε στο κέντρο της μαργαρίτας μας μία τρύπα με το ψαλίδι και περιστρέφοντας το μία-δύο φορές, η τρύπα του δίσκου μας (της μαργαρίτας μας) μεγεθύνεται και σταθεροποιείται. …και ο Kumihimo δίσκο μας με τις 8 υποδοχές/ εγκοπές είναι έτοιμος για χρήση!
MarchBracelet_icon5
Τώρα είμαστε σε θέση να αρχίσουμε το πλέξιμο του βραχιολιού μας! Η τεχνική kumihimo είναι αρκετά εύκολη για τα παιδιά – και το μόνο που πρέπει να τους δείξουμε είναι πώς να κινηθούν οι κλωστές κατά μήκος του κύκλου/δίσκου, μετρώντας 1, 2, 3, και προχωρώντας στην κενή υποδοχή.
Παίρνουμε τα 7 κομμάτια μαλλιού/νήματος ή κλωστής και τα δένουμε όλα με έναν κόμπο στη μια τους άκρη. Περνάμε τις δεμένες μας κλωστές μέσα από την τρύπα του δίσκου. Σε περίπτωση που ο κόμπος μας είναι μικρός ή η τρύπα που κόψαμε μεγάλη, στερεώνουμε τον κόμπο με λίγο σελοτέιπ.
MarchBracelet_icon6
Η επιλογή των χρωμάτων των κλωστών που χρησιμοποιούμε, καθορίζει και το τελικό σχέδιο του βραχιολιού. Στο παράδειγμα μας χρησιμοποιούμε 6 κλωστές κόκκινες και μία άσπρη για να είναι πιο εύκολο να εξηγήσουμε την τεχνική. Έτσι τοποθετούμε τις 7 κλωστές στις υποδοχές του δίσκου, κάθε κλωστή σε μία υποδοχή, ώστε να μείνει μία υποδοχή του δίσκου κενή. Το κλειδί της τεχνικής είναι κατά το γύρισμα του δίσκου αυτή η κενή υποδοχή να βλέπει πάντα προς τα κάτω.
Συγκεκριμένα, έχοντας τοποθετήσει τις κλωστές μας όπως βλέπουμε στην πιο κάτω εικόνα, παίρνουμε την κλωστή που βρίσκεται 3 υποδοχές πίσω από την κενή υποδοχή του δίσκου, δηλαδή από την κενή υποδοχή-σημείο 0 μετράμε 1,2,3 και παίρνουμε την κλωστή άσπρου χρώματος (βλέπε σημείο 3), την οποία ακολούθως τοποθετούμε στην κενή υποδοχή του δίσκου (βλέπε σημείο 0):
MarchBracelet_icon8
Αμέσως γυρίζουμε τον δίσκο μας αριστερόστροφα ώστε η νέα κενή υποδοχή να βλέπει και πάλι προς τα κάτω.
MarchBracelet_icon9
Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία, δηλαδή παίρνουμε την κλωστή που βρίσκεται 3 υποδοχές πίσω από την νέα κενή υποδοχή του δίσκου, τώρα είναι κλωστή κόκκινου χρώματος, και την τοποθετούμε στην κενή υποδοχή. Γυρίζουμε και πάλι αριστερόστροφα τον δίσκο μας ώστε η κενή υποδοχή να βλέπει προς τα κάτω …κοκ.
MarchBracelet_icon7 ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρέπει να θυμόμαστε να γυρίζουμε το δίσκο μας πάντα προς την ίδια κατεύθυνση. Για το σκοπό αυτό θα μας ήταν πολύ χρήσιμο να σημειώναμε με ένα βελάκι πάνω στο δίσκο την κατεύθυνση περιστροφής.
Αυτό είναι όλο! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται ωσότου το βραχιόλι μας που σχηματίζεται κάτω από την τρύπα του δίσκου, αποκτήσει το επιθυμητό μήκος!
Αφού το βραχιόλι μας μεγαλώσει αρκετά, βγάζουμε τις κλωστές από το δίσκο και τις δένουμε όλες μαζί πάλι σε κόμπο, όπως κάναμε και στην αρχή. Αφήνουμε ένα μικρό κενό και ξαναπιάνουμε με κόμπο τις κλωστές μας. Αυτό το μικρό κενό θα είναι το κούμπωμα μας, από εκεί μέσα θα περνάει ο πρώτος κόμπος που κάναμε και το βραχιόλι θα παραμένει στη θέση του. Τέλος κόβουμε τις κλωστές που περισσεύουν.

Το βραχιολάκι του Μάρτη είναι έτοιμο!!!

Πηγή: krokotak.com
http://www.kidsgo.com.cy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ...



Του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ' απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ' αρνηθείς!
Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μεσ' το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς.
Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θεμέλια βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά.
Τι κι' αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν 'Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή!
Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!

ΒΡΕΣ ΧΡΟΝΟ


του Γ. Ρίτσου


Βρες χρόνο για δουλειά
αυτό είναι το τίμημα της επιτυχίας.


Βρες χρόνο για σκέψη
αυτό είναι η πηγή της δύναμης.


Βρες χρόνο για παιχνίδι
αυτό είναι το μυστικό της αιώνιας νιότης.

Βρες χρόνο για διάβασμα
αυτό είναι το θεμέλιο της γνώσης.



Βρες χρόνο να είσαι φιλικός
αυτό είναι ο δρόμος προς την ευτυχία.


Βρες χρόνο για όνειρα
αυτά θα τραβήξουν το όχημά σου ώς τ’ αστέρια.


Βρες χρόνο ν’ αγαπάς και ν’ αγαπιέσαι
αυτό είναι το προνόμιο των θεών.


Βρες χρόνο να κοιτάς ολόγυρά σου
είναι πολύ σύντομη η μέρα για να ’σαι εγωιστής.


Βρες χρόνο να γελάς
αυτό είναι η μουσική της ψυχής.


Βρες χρόνο να είσαι παιδί
για να νιώθεις αυθεντικά ανθρώπινος.