Τα εκπαιδευτήρια Γείτονα προκηρύσσουν επισήμως τον 16ο Διαγωνισμό Ανάγνωσης Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου «Βιβλιοδρομίες 2014»
.1. Τι είναι οι ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ – Στόχοι του Προγράμματος
Στην εκπαιδευτική κοινότητα των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ έχει εδραιωθεί η πεποίθηση πως η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού βιβλίου συμβάλλει στη γλωσσική και αισθητική καλλιέργεια του αναγνώστη, τον ευαισθητοποιεί απέναντι στα προβλήματα της ζωής, τον προβληματίζει και διευρύνει ουσιαστικά τις ίδιες του τις προσωπικές εμπειρίες. Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας να καλλιεργήσουμε την απόλαυση της ανάγνωσης και προκειμένου να στήσουμε γέφυρες μεταξύ των παιδιών και των βιβλίων, οργανώνουμε το διαγωνισμό ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ.
.1. Τι είναι οι ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ – Στόχοι του Προγράμματος
Στην εκπαιδευτική κοινότητα των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ έχει εδραιωθεί η πεποίθηση πως η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού βιβλίου συμβάλλει στη γλωσσική και αισθητική καλλιέργεια του αναγνώστη, τον ευαισθητοποιεί απέναντι στα προβλήματα της ζωής, τον προβληματίζει και διευρύνει ουσιαστικά τις ίδιες του τις προσωπικές εμπειρίες. Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας να καλλιεργήσουμε την απόλαυση της ανάγνωσης και προκειμένου να στήσουμε γέφυρες μεταξύ των παιδιών και των βιβλίων, οργανώνουμε το διαγωνισμό ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ.
Οι ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ, που προκηρύσσονται για 16η χρονιά φέτος και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, είναι στην πραγματικότητα ένα παιχνίδι, μια δραστηριότητα που απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις των παιδιών και τα οδηγεί στη χαρά και την απόλαυση. Στόχοι του προγράμματος των ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΩΝ, πέρα από τη δημιουργία ενός ισχυρού κινήτρου για την ανάγνωση λογοτεχνικών ή άλλων εξωσχολικών βιβλίων και την καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των παιδιών, είναι και η ουσιαστική, κατά το δυνατόν, επαφή τους με σημαντικά έργα της ελληνικής και της παγκόσμιας λογοτεχνικής κληρονομιάς. Ένας επιπλέον στόχος του προγράμματος είναι και η ανάπτυξη του δείκτη συνεργασίας των παιδιών, αφού στους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού ενισχύεται η ομαδική συμμετοχή.
Με την ένταξη των βιβλίων σε ευρύτερες θεματικές ενότητες, οι μαθητές μυούνται στην έννοια της διακειμενικότητας, καθώς η ανάγνωση του ενός βιβλίου φωτίζει με διαφορετικό τρόπο την ανάγνωση του άλλου. Επίσης, με τη χρήση του ανοιχτού βιβλίου –οι μαθητές μπορούν να έχουν μαζί τους και να συμβουλεύονται τα βιβλία τους κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού– συνεχίζεται δημιουργικά η ανάγνωση, αναπτύσσεται η κριτική σκέψη και ενισχύεται η επινοητικότητα των παιδιών.
2. Δικαίωμα συμμετοχής
Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν όλοι οι μαθητές των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του Δημοτικού που φοιτούν σε Δημόσια και Ιδιωτικά Σχολεία.
3. Λεπτομέρειες – Όροι συμμετοχής στο διαγωνισμό
- Στις ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ τα παιδιά καλούνται να διαγωνισθούν ατομικά ή ομαδικά. Στη δεύτερη περίπτωση οι ομάδες δεν μπορούν να έχουν περισσότερα από τέσσερα (4) μέλη.
- Κάθε Βιβλιοδρόμος που θα αποφασίσει να συμμετάσχει ατομικά στο διαγωνισμό θα πρέπει να διαβάσει τα τέσσερα (4) βιβλία που έχουν οριστεί για την τάξη στην οποία φοιτά. Οι τίτλοι των βιβλίων και οι θεματικές ενότητες, στις οποίες ανήκουν, παρουσιάζονται στον ειδικό κατάλογο που ακολουθεί.
- Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να κρατούν μαζί τους και να συμβουλεύονται τα βιβλία τους κατά τη διάρκεια της εξέτασης, γεγονός που αποτελεί μεγάλη καινοτομία για το διαγωνισμό. Βέβαια, για να συμβουλεύεται κάποιος σωστά ένα βιβλίο, πρέπει να το έχει διαβάσει προσεκτικά.
- Στην περίπτωση που οι μαθητές συγκροτήσουν ομάδα, οι ερωτήσεις θα απευθύνονται σε όλα τα μέλη της ομάδας και θα έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του διαγωνισμού. Για να είναι αποτελεσματική η συνεργασία των μελών της ομάδας, καλό είναι τα μέλη της να έχουν διαβάσει όλα τα βιβλία.
- Οι Βιβλιοδρόμοι θα κληθούν να απαντήσουν γραπτά σε ερωτήσεις σχετικές με τα βιβλία που διάβασαν. Οι ερωτήσεις αποβλέπουν στην κατανόηση του περιεχομένου των βιβλίων, αλλά και στη διευκόλυνση της δημιουργικής πρόσληψης των κειμενικών στοιχείων. Στοχεύουν επίσης στην έμφαση της σύνδεσής τους με άλλα κείμενα της ίδιας θεματικής ομάδας.
- Το σύνολο των μορίων που μπορεί να συγκεντρώσει ένας μαθητής ή μια ομάδα μαθητών είναι χίλια (1.000). Τα χίλια αυτά μόρια κατανέμονται σ’ έναν αριθμό ερωτήσεων των οποίων η βαρύτητα ποικίλλει. Ως επαρκείς θεωρούνται οι συμμετοχές των οποίων η βαθμολογία υπερβαίνει τη βάση (τουλάχιστον 600 στα 1.000 μόρια).
- Ως χρόνος διεξαγωγής του διαγωνισμού πανελλαδικά ορίζεται η Παρασκευή, 2 Μαΐου 2014. Η διάρκεια διεξαγωγής του διαγωνισμού θα είναι δίωρη.
- Για τους μαθητές των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων της χώρας ορίζονται ως κεντρικό εξεταστικό κέντρο τα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ (Βάρη Αττικής). Επιπλέον, θα ορισθούν και κατά τόπους εξεταστικά κέντρα σε περιοχές της υπόλοιπης Ελλάδας, με την προϋπόθεση ότι θα συμμετάσχουν τουλάχιστον πενήντα (50) μαθητές από τη συγκεκριμένη περιοχή.
- Όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων της χώρας που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό θα λάβουν αναμνηστικό έπαινο για τη συμμετοχή τους.
- Θα απονεμηθούν δεκαοκτώ (18) βραβεία, συνολικής αξίας 4.800€. Αναλυτικά, τα βραβεία έχουν ως εξής:
ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ (ΕΝΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Απονέμεται στην καλύτερη συμμετοχή (ατομική ή ομαδική) από σχολείο εντός Αττικής, οποιασδήποτε τάξης (Δ΄, Ε΄ ή ΣΤ΄ Δημοτικού), που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία όλου του διαγωνισμού.
Το βραβείο αντιστοιχεί σε δώρα αξίας 400€, προσφορά της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ (ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Απονέμεται στην καλύτερη συμμετοχή (ατομική ή ομαδική) από σχολείο εκτός Αττικής, οποιασδήποτε τάξης (Δ΄, Ε΄ ή ΣΤ΄ Δημοτικού), που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία όλου του διαγωνισμού.
Το βραβείο αντιστοιχεί σε δώρα αξίας 400€, προσφορά της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος.
Β. ΒΡΑΒΕΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (εξαιρουμένων των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα)
ΒΡΑΒΕΙΑ Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
(ΕΝΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
1. Βραβείο καλύτερης ατομικής συμμετοχής
2. Βραβείο καλύτερης ομαδικής συμμετοχής
Καθένα από τα βραβεία αντιστοιχεί σε πακέτα φιλίας αξίας 200€, προσφορά της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.
(ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
1. Βραβείο καλύτερης ατομικής συμμετοχής
2. Βραβείο καλύτερης ομαδικής συμμετοχής
Καθένα από τα βραβεία αντιστοιχεί σε βιβλία αξίας 200€, προσφορά των Εκδόσεων Κέδρος.
ΒΡΑΒΕΙΑ Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
(ΕΝΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
1. Βραβείο καλύτερης ατομικής συμμετοχής
2. Βραβείο καλύτερης ομαδικής συμμετοχής
Καθένα από τα βραβεία αντιστοιχεί σε πακέτα φιλίας αξίας 200€, προσφορά της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.
(ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
1. Βραβείο καλύτερης ατομικής συμμετοχής
2. Βραβείο καλύτερης ομαδικής συμμετοχής
Καθένα από τα βραβεία αντιστοιχεί σε βιβλία αξίας 200€, προσφορά των Εκδόσεων Καστανιώτη.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
(ΕΝΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
1. Βραβείο καλύτερης ατομικής συμμετοχής
2. Βραβείο καλύτερης ομαδικής συμμετοχής
Καθένα από τα βραβεία αντιστοιχεί σε πακέτα φιλίας αξίας 200€, προσφορά της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.
(ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
1. Βραβείο καλύτερης ατομικής συμμετοχής
2. Βραβείο καλύτερης ομαδικής συμμετοχής
Καθένα από τα βραβεία αντιστοιχεί σε βιβλία αξίας 200€, προσφορά των Εκδόσεων Αδελφοί Βλάσση.
Γ. ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (εξαιρουμένων των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα)
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΝΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ
Απονέμεται στο Σχολείο εντός Αττικής του οποίου οι συμμετοχές θα συγκεντρώσουν τον υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας, με την προϋπόθεση οι Βιβλιοδρόμοι του να είναι τουλάχιστον δεκαέξι (16).
Το βραβείο αντιστοιχεί σε βιβλία αξίας 400€, προσφορά των Βιβλιοπωλείων Παπασωτηρίου.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ
Απονέμεται στο Σχολείο εκτός Αττικής του οποίου οι συμμετοχές θα συγκεντρώσουν τον υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας, με την προϋπόθεση οι Βιβλιοδρόμοι του να είναι τουλάχιστον δεκαέξι (16).
Το βραβείο αντιστοιχεί σε βιβλία αξίας 400€, προσφορά των Εκδόσεων Πατάκη.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΝΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Απονέμεται στο Σχολείο εντός Αττικής που θα έχει τις περισσότερες συμμετοχές μαθητών, με την προϋπόθεση ότι ο μέσος όρος βαθμολογίας των Βιβλιοδρόμων του θα υπερβαίνει τη βάση (τουλάχιστον 600 στα 1.000 μόρια).
Το βραβείο αντιστοιχεί σε βιβλία αξίας 400€, προσφορά των Εκδόσεων Ψυχογιός.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Απονέμεται στο Σχολείο εκτός Αττικής που θα έχει τις περισσότερες συμμετοχές μαθητών, με την προϋπόθεση ότι ο μέσος όρος βαθμολογίας των Βιβλιοδρόμων του θα υπερβαίνει τη βάση (τουλάχιστον 600 στα 1.000 μόρια).
Το βραβείο αντιστοιχεί σε βιβλία αξίας 400€, προσφορά των Εκδόσεων Μίνωας.
- Στους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ θα δοθούν τρία βραβεία τμημάτων (Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄), που το καθένα αντιστοιχεί σε βιβλία αξίας 400€. Το βραβείο της Δ΄ Δημοτικού είναι προσφορά των Εκδόσεων Ποταμός, το βραβείο της Ε΄ Δημοτικού είναι προσφορά των Εκδόσεων Άγκυρα και το βραβείο της ΣΤ΄ Δημοτικού είναι προσφορά των Εκδόσεων Καλέντης.
- Θα δοθούν επίσης τιμητικές διακρίσεις στους μαθητές κάθε τάξης που θα βρεθούν στις δέκα (10) πρώτες θέσεις του διαγωνισμού, με δώρα βιβλία, προσφορά των Εκδόσεων Gutenberg και Σύγχρονοι Ορίζοντες.
- Τα βραβεία και οι τιμητικές διακρίσεις θα επιδοθούν σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί τον Δεκέμβριο του 2014. Η ακριβής ημερομηνία και ο τόπος θα ανακοινωθούν κατά το σχολικό έτος 2014-2015.
Οι μαθητές ή οι ομάδες μαθητών μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο διαγωνισμό, έως την Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014, με τους εξής τρόπους: α) συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής στη διεύθυνση http://geitonas.edu.gr ή β) συμπληρώνοντας την έντυπη φόρμα εγγραφής που συνοδεύει την παρούσα προκήρυξη και αποστέλλοντάς την είτε με φαξ στο 210 96 55 920 είτε ταχυδρομικώς στη διεύθυνση: Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ, Βάρη Αττικής 166 02. Καμία αλλαγή στη σύνθεση των ομάδων δεν μπορεί να γίνει εκ των υστέρων.
7. Επιλογή θεματικής ενότητας για τον φετινό διαγωνισμό
Για τις ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ 2014 επιλέχθηκε η θεματική ενότητα «Οικογένεια», στο πλαίσιο της ανάγκης για ευρύτερο προβληματισμό των νέων ανθρώπων σε σχέση με τα κοινωνικά ζητήματα, αλλά και με αφορμή το Ευρωπαϊκό Έτος 2014, που είναι αφιερωμένο στη συμφιλίωση της επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής.
ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ 2014: «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»
Βιβλία για μαθητές/μαθήτριες της Δ΄ Δημοτικού
Θεματική ενότητα: «Αδέλφια σε περιπέτειες»
ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ 2014: «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»
Βιβλία για μαθητές/μαθήτριες της Ε΄ Δημοτικού
Θεματική ενότητα: «Αχ, αυτοί οι γονείς μου!»
ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ 2014: «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»
Βιβλία για μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ΄ Δημοτικού
Θεματική ενότητα: «Από οικογένεια σε οικογένεια…»
ΠΗΓΗ: http://www.geitonas.edu.gr/default.asp?pid=208&la=1
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.