Yellow Star

Σελίδες

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

ΒΙΝΤΕΟ 1. ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ


O στόχος αυτού του βίντεο είναι να γίνει κατανοητό από τα παιδιά η ανάγκη προστασίας της ιδιωτικότητας και του απορρήτου στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα στους χώρους κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην αποδέχονται αιτήματα φιλίας από κάποιον που δεν γνωρίζουν ή από κάποιον για του οποίου την πραγματική ταυτότητα δεν είναι βέβαιοι, επειδή η δυνατότητα της ανωνυμίας που παρέχεται μέσω των νέων τεχνολογιών επιτρέπει στον οποιονδήποτε να μπορεί να παραστήσει τον οποιονδήποτε.

Η ιστορία: Η Μάγδα, ο κεντρικός χαρακτήρας, βρίσκει στο Facebook ένα αίτημα φιλίας από κάποιον τον οποίο δεν γνωρίζει.


Γεμάτη περιέργεια, ελέγχει το προφίλ αυτού του «υποκριτή» στο Facebook: στις φωτογραφίες, εμφανίζεται περιποιημένος, καθαρός και ξυρισμένος, και έχει τα στοιχεία επαφής του ... αποφασίζει να αποδεχτεί το αίτημα φιλίας!

Η σκηνή μεταφέρεται στο σπίτι του «υποκριτή», ο οποίος κοιτά το προφίλ της Μάγδας στο Facebook, τις φωτογραφίες και τα στοιχεία επαφής της για να την πλησιάσει.

Την επόμενη μέρα, η Μάγδα πηγαίνει με δύο φίλες της στο σχολείο. Ο «υποκριτής», εν τω μεταξύ, έχει φτάσει στο σχολείο, τριγυρίζει ύπουλα γύρω από το κτίριο, κρύβεται πίσω από ένα δέντρο, περιμένει, κατασκοπεύει.

Τα παιδιά βγαίνουν από το σχολείο και η πρωταγωνίστρια έχει μία συζήτηση με τις φίλες της έξω από το σχολείο.

Ο «υποκριτής», αφού παρακολουθήσει τη σκηνή, επιστρέφει πίσω στο σπίτι του και επικοινωνεί στο Facebook με τις φίλες της Μάγδας που είδε μπροστά στο σχολείο.

Οι δύο φίλες πηγαίνουν στο σπίτι, ανοίγουν το προφίλ τους στο Facebook και βρίσκουν το υποκριτικό αίτημα φιλίας. Και οι δύο αποδέχονται το αίτημα. Πιο συγκεκριμένα, η μία από τις φίλες συζητά με τον «υποκριτή» και, γεμάτη περιέργεια και κολακευμένη, συμφωνεί να τον συναντήσει στο πάρκο για σκέιτ. Το κορίτσι φθάνει στο πάρκο και βλέπει ότι ο «νέος» φίλος είναι διαφορετικός από αυτό που περίμενε· είναι μεγαλύτερος, ύποπτος, γλοιώδης.

Φοβισμένη, τρέχει στο σπίτι της Μάγδας για να της πει τι συνέβη και να προειδοποιήσει τις φίλες της.

Κάθονται μπροστά στον υπολογιστή και ανοίγουν το προφίλ του «υποκριτή» στο Facebook. Ενώ η Μάγδα είναι στον υπολογιστή, αρχίζει μία τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ των δύο φιλενάδων, ένα είδος ερωταπαντήσεων.

Η Φίλη 1 (δηλ. εκείνη που συνάντησε τον «υποκριτή») λέει την ιστορία με άγχος, η Φίλη 2 αλλάζει έκφραση στο πρόσωπό της, είναι πολύ θυμωμένη.

Στο σημείο αυτό, το βίντεο πάει πίσω και δίνει στο θεατή να καταλάβει τι θα γινόταν εάν είχαν συμπεριφερθεί διαφορετικά...

Τι θα γινόταν εάν….

Η Μάγδα επιστρέφει στο σπίτι της από το σχολείο, είναι στο δωμάτιό της, κάθεται μπροστά στο γραφείο, ανοίγει τον υπολογιστή της και το προφίλ της στο Facebook, βρίσκει ένα αίτημα φιλίας από κάποιον τον οποίο δεν γνωρίζει. Ελέγχει το προφίλ του ύποπτου τύπου στο Facebook, τη φωτογραφία (περιποιημένος, χωρίς μούσι) και τα στοιχεία επαφής ... αλλά αποφασίζει να μην αποδεχθεί το αίτημα φιλίας.

Στο τέλος του βίντεο παρέχονται συμβουλές, οι οποίες μπορεί να φανούν χρήσιμες για την αποφυγή προβλημάτων.

Επιπλέον, τα παιδιά ακούνε ότι πρέπει να προστατέψουν την ταυτότητά τους στα κοινωνικά δίκτυα:


  • Έλεγξε προσεκτικά τις ρυθμίσεις απόρρητου.
  • Διάλεξε έναν κωδικό δύσκολο στο να τον μαντέψει κανείς.
  • Μην αποδέχεσαι τη φιλία εκείνων που δεν γνωρίζεις και μην εμπιστεύεσαι αυτό που φαίνεται, καθώς οποιοσδήποτε μπορεί να παραστήσει τον οποιονδήποτε!
Ποτέ μην μοιράζεσαι προσωπικές πληροφορίες, ειδικότερα μην γνωστοποιείς στο Διαδίκτυο τον αριθμό του κινητού σου, τη διεύθυνσή σου ή οποιαδήποτε άλλη πληροφορία από την οποία θα μπορούσε κάποιος να σε εντοπίσει.

Εάν συμφωνήσεις να συναντήσεις προσωπικά κάποιον που γνώρισες στο Διαδίκτυο:


  • Πες το σε κάποιον που εμπιστεύεσαι.
  • Μην πηγαίνεις μόνος ή μόνη.
  • Διάλεξε ένα δημόσιο και πολυσύχναστο μέρος.
  • Έχε το νου σου.
ΠΗΓΗ:http://gre.tabby.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ...



Του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ' απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ' αρνηθείς!
Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μεσ' το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς.
Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θεμέλια βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά.
Τι κι' αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν 'Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή!
Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!

ΒΡΕΣ ΧΡΟΝΟ


του Γ. Ρίτσου


Βρες χρόνο για δουλειά
αυτό είναι το τίμημα της επιτυχίας.


Βρες χρόνο για σκέψη
αυτό είναι η πηγή της δύναμης.


Βρες χρόνο για παιχνίδι
αυτό είναι το μυστικό της αιώνιας νιότης.

Βρες χρόνο για διάβασμα
αυτό είναι το θεμέλιο της γνώσης.



Βρες χρόνο να είσαι φιλικός
αυτό είναι ο δρόμος προς την ευτυχία.


Βρες χρόνο για όνειρα
αυτά θα τραβήξουν το όχημά σου ώς τ’ αστέρια.


Βρες χρόνο ν’ αγαπάς και ν’ αγαπιέσαι
αυτό είναι το προνόμιο των θεών.


Βρες χρόνο να κοιτάς ολόγυρά σου
είναι πολύ σύντομη η μέρα για να ’σαι εγωιστής.


Βρες χρόνο να γελάς
αυτό είναι η μουσική της ψυχής.


Βρες χρόνο να είσαι παιδί
για να νιώθεις αυθεντικά ανθρώπινος.