Yellow Star

Σελίδες

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

Δυσλεξία: εργαλεία που βοηθούν το παιδί




MeletiDuslexia"Δεν ξέρω να πάρω ένα μικρό ή μεγάλο γραφείο;" "Αν πάρω καρέκλα γραφείου που γυρίζει γύρω, γύρω μήπως δεν διαβάζει και αποσπάται επειδή έχει διάσπαση;"

Της Άσπας Μητρακάκη, Ειδικής Παιδαγωγού-κοινωνικής ανθρωπολόγου, ειδικευμένης στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας, http://dyslexiaathome.blogspot.com


Ένας βασικός παράγοντας παραγωγικότητας και αποδοτικότητας της μελέτης του παιδιού με Δυσλεξία-μαθησιακές δυσκολίες είναι το σωστά οργανωμένο δωμάτιο.
Σωστή οργάνωση δεν σημαίνει πολλά πράγματα αλλά αυτά που θα βοηθήσουν το παιδί με δυσκολίες να οργανωθεί, να αυτονομηθεί και να ολοκληρώνει τις εργασίες του. Ο τρόπος για να το πετύχουμε δεν είναι άλλος από το να σκεφτούμε ποιες είναι οι δυσκολίες του και ανάλογα να ενισχύσουμε.
Παρακάτω τονίζονται άλλα 6 εργαλεία που βοηθούν στη σωστή οργάνωση και λειτουργικότητα της μελέτης:

Μια ανατομική καρέκλα
Οι καρέκλες γραφείου και όχι οι καρέκλες που χρησιμοποιούμε στο σπίτι επιτρέπουν τη σωστή εργονομική θέση του χεριού, τη σωστή απόσταση των ματιών από το βιβλίο και την αυτονομία του παιδιού να ορίσει τη βολική θέση για αυτό.

Ένα πίνακα από φελλό κρεμασμένο στο ύψος του παιδιού
Εκεί μπορεί να καρφιτσώσει το πρόγραμμα του, τις υποχρεώσεις του. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους γονείς ή τους θεραπευτές του για να αναρτούν σημειώματα.


Χαρτάκια post it

Σε κάποιο συρτάρι καλό είναι να υπάρχουν ώστε να γίνει πιο εύκολο να χρησιμοποιεί το πίνακα από φελλό. Έτσι θα εξοικειωθεί να υπενθυμίζει στον εαυτό του αυτά που "πρέπει να γίνουν".

Μια υδρόγειο σφαίρα

Στα παιδιά με χωροταξικές δυσκολίες είναι πολύ βοηθητικό να μπορούν να βλέπουν σε τρεις διαστάσεις αυτό που απεικονίζεται στο χαρτί στο μάθημα της ιστορίας και τη γεωγραφίας.

Ένα απλό εργαλείο ηχογράφησης της φωνής του

Βοηθά εξαιρετικά τα παιδιά με προβλήματα ανάγνωσης να αναγνωρίζουν και να αυτοδιορθώνουν τα λάθη τους.

Μαρκαδόρους high lighters

Το παιδί πρέπει οπωσδήποτε να διδαχθεί να ξεχωρίζει τις κύριες από τις δευτερεύουσες πληροφορίες που χρειάζεται να απομνημονεύει. Οι μαρκαδόροι θα βοηθήσουν στο να τονίζει τα κύρια σημεία ενός κειμένου.

 ΠΗΓΗ: http://www.familylife.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ...



Του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ' απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ' αρνηθείς!
Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μεσ' το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς.
Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θεμέλια βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά.
Τι κι' αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν 'Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή!
Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!

ΒΡΕΣ ΧΡΟΝΟ


του Γ. Ρίτσου


Βρες χρόνο για δουλειά
αυτό είναι το τίμημα της επιτυχίας.


Βρες χρόνο για σκέψη
αυτό είναι η πηγή της δύναμης.


Βρες χρόνο για παιχνίδι
αυτό είναι το μυστικό της αιώνιας νιότης.

Βρες χρόνο για διάβασμα
αυτό είναι το θεμέλιο της γνώσης.



Βρες χρόνο να είσαι φιλικός
αυτό είναι ο δρόμος προς την ευτυχία.


Βρες χρόνο για όνειρα
αυτά θα τραβήξουν το όχημά σου ώς τ’ αστέρια.


Βρες χρόνο ν’ αγαπάς και ν’ αγαπιέσαι
αυτό είναι το προνόμιο των θεών.


Βρες χρόνο να κοιτάς ολόγυρά σου
είναι πολύ σύντομη η μέρα για να ’σαι εγωιστής.


Βρες χρόνο να γελάς
αυτό είναι η μουσική της ψυχής.


Βρες χρόνο να είσαι παιδί
για να νιώθεις αυθεντικά ανθρώπινος.